Laatste nieuws

 
Contact

Contactgegevens

ISZ De Brug
Nassau Odijcklaan 3
3971 BN
Driebergen- Rijsenburg

Tel: 0343 555 555
Email: info@iszdebrug.nl

HKZ ISO 9001 Erkend leerbedrijf Calibris

Ouderenzorg Utrecht

Volledig Pakket Thuis

Voor wie is VPT geschikt?

Het VPT is geschikt voor cliënten die in de aanleunwoningen van Rehoboth of Sparrenheide wonen, een verblijfsindicatie ZZP 3 of 4 hebben en liever in de eigen woning blijven dan verhuizen naar het verzorgingshuis. Deze cliënten krijgen op dit moment zorg van de Wijkzorg. Een belangrijk argument voor de cliënt om te kiezen voor VPT is de mogelijkheid samen met de partner te blijven wonen. 

Wat is inbegrepen in het VPT?

- Persoonlijke en verpleegkundige verzorging
- Maaltijden (per dag twee keer brood, een warme maaltijd, koffie, thee en fruit)
- Deelname aan activiteiten in het verzorgingshuis
- Huishoudelijke verzorging
-Wassen van bedden- en linnengoed

Wat is niet inbegrepen in VPT?

- Huur, servicekosten, energie, belasting
- Basis medische zorg, u behoudt uw eigen huisarts, en geneesmiddelen
- Eigen verzekeringen zoals aansprakelijkheidsverzekering, inboedelverzekering en zorgverzekering
- Inrichting van het appartement of de woning
- Abonnement voor telefoon, televisie en internet
- Verzorgingsproducten
- Bezoek aan de kapper en pedicure. Pedicure op medische indicatie wordt in bepaalde gevallen vergoed via de Zorgverzekeringswet (Zvw)
- Wassen van boven- en onderkleding, het merken van bedden- en linnengoed, boven- en onderkleding
- Hulpmiddelen, deze worden in bepaalde gevallen vergoed via de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO) of Zvw.

Werkwijze VPT binnen ISZ De Brug

Coördinatie en zorg
De coördinatie van de zorg ligt bij de Eerst Verantwoordelijk Verzorgende (EVV) van de cliënt. Deze verzorgende bespreekt de te leveren zorg met de cliënt, legt deze vast in het Leefplan en plant deze in. De EVV is de contactpersoon voor de cliënt en de familie / naasten van de cliënt.

Huishoudelijke zorg
We gaan ervan uit dat de cliënt nog zelf doet wat deze zelf kan. Hierover worden afspraken gemaakt in het Leefplan. Indien nodig vindt dagelijks een ronde voor de lichte huishoudelijke activiteiten plaats zoals opruimen na ontbijt, verzamelen bedden- en linnengoed voor de was e.d. Eenmaal per week wordt het appartement schoongemaakt.

Wasverzorging
Bedden- en linnengoed wordt gewassen via de wasservice. Het goed dient hiervoor gemerkt te zijn. Boven- en onderkleding kunnen naar keuze zelf, door familie of via de wasservice gewassen worden. De kosten voor het gebruikmaken van de wasservice en het merken zijn voor rekening van de cliënt.

Maaltijden, koffie, thee en fruit
De verstrekking van het ontbijt en de avondbroodmaaltijd, inclusief fruit vindt plaats via de broodkar en/of de winkel. Koffie en thee wordt verstrekt via koffie- en theerondes. De warme maaltijd kan naar keuze in het eigen appartement of in de brasserie / de salon worden genuttigd.